Snel afvallen en buikvet verbranden

Snel-afvallen-en-buikvet-verbranden

Je wilt graag afvallen maar je weet niet waar je moet beginnen? Nou begin dan maar alvast met koolhydraatarm eten en minder suiker ! het is niet alleen elke avond 2 uur sporten en ik kan lekker alles eten, je moet ook je voedingsschema aanpassen anders heeft het weinig nut. Dus lees snel verder en gebruik mijn tips om sneller af te vallen.

Laten we eerst beginnen met voeding, wat kan je minderen of verbeteren?

  • Probeer minder/geen zout te eten (zout houdt vocht vast, hierdoor lijk je opgeblazen)
  • Eet eiwitten (het geeft je een vol gevoel en is goed voor het behoud van spieren tijdens het afvallen)
  • Minder koolhydraten (je hebt natuurlijk wel koolhydraten nodig maar kies goede bronnen)
  • Neem voedsel zonder toegevoegde suikers
  • Gebruik gember, kaneel of andere gezonde specerijen om smaak toe te voegen aan je eten (in plaats zout)
  • Probeer geen voeding te eten waar veel suiker in zit
  • Drink geen koffie of thee met suiker
  • Drink minimaal 2 liter water per dag
  • Probeer geen frisdrank te drinken, alleen zonder suiker
  • Geen alcohol!

Hoe kan ik afvallen?

Als je snel afvalt op het begin komt het meestal omdat je veel vocht verliest en geen vet probeer daarom de volgende sportoefeningen vaak te doen, en drink daarbij voldoende water per dag zodat je lichaam niet uitdroogt!

Als je deze tips volgt dan ben je al een stuk verder, vooral met zout want zout houdt veel vocht vast. Door snel af te vallen kan je ook fitness doen, dit is harde sport dat wordt gegeven door door personaltrainers of je kunt het zelf doen. Fitness is een sport waarbij je afvalt maar ook spieren opbouwt, dus het is een voordeel voor jou dat niks gaat hangen en je krijgt een mooi en strak lichaam. Hoe vaker je traint hoe meer vooruit gang je zult boeken. Tenzij je je voedingspatroon niet aanpast natuurlijk. Voeding is belangrijker dan sport als je wilt afvallen. Fitness is wel een zware sport maar je merkt snel het verschil, je krijgt een mooi en strak figuur helemaal perfect toch?!

Buikvet verbranden zonder sportschool

Wil je liever geen fitness doen in een sportschool maar alsnog snel afvallen en buikvet verbranden? Dan kan je de volgende stappen volgen, ik laat je zien welke oefeningen helpen om snel af te vallen en voor welk deel/ delen ze goed zijn voor je lichaam. Probeer de oefeningen wel dagelijks te doen en 1 rustdag te houden bijvoorbeeld van maandag t/m zaterdag en zondag is je rustdag. Voordat je begint moet je wel een warming-up doen (zo voorkom je veel spierpijn en blessures).

  • Squad. Doe je voeten uit elkaar en laat je voeten iets zijwaarts wijzen, buk daarna langzaam en probeer je heupen iets meer naar voor te houden en niet naar achter, als je bukt moet je ervoor zorgen dat je knieën niet verder uitsteken dan je tenen (je tenen moeten zichtbaar blijven voor jezelf). Deze oefening is goed voor je:
    • Je krijgt mooie, strakke billen
    • Het versterkt je beenspieren (eigenlijk al je spieren, maar het meest je beenspieren)
    • Het verbeterd je houding waardoor je de kans op rugklachten verminderd
  • High knee. Hef je knieën elke keer op tot je buik / romp, probeer dit steeds sneller te doen je kan het eigenlijk zien als op je plek blijven rennen maar dan je knieën hele tijd omhoog doen. Deze oefening is goed voor je:
    • Hierbij train je vooral je onderlichaam: billen, benen en kuiten.
    • Je wordt er fitter van, wat goed is want zo bouw je snel een goede conditie op.
  • Jumping Jacks. Hierbij moet jij je armen en benen wijd open (omhoog) slaan als je springt, als je terugspringt dan klap je weer je benen dicht en doe jij je armen weer omlaag. Deze oefening is goed voor je:
    • Het houdt je hart gezond
    • Het verminderd je stress
    • Je wordt er sterker van
    • De oefening kun je ook gebruiken als warming-up (maar dan doe je het langzaam)
  • Wall sit. Hierbij moet je met je rug tegen de muur staan, zak rustig door je knieën en doe je voeten een stap naar voren. Bij een Wall sit moet je eigenlijk doen alsof je op een stoel zit, laten we zeggen bij deze oefening een onzichtbare stoel. Deze oefening is goed voor je:
    • Bovenbeenspieren
    • Billen
    • Buikspieren
    • Rug
    • Het verbeterd je houding net als squads

Probeer dus de oefeningen 6 dagen per week te doen. De oefeningen kan je het beste 20 tot 30 keer doen (per oefening), maar je moet vooral doen hoeveel jij aan kan. Probeer de oefeningen niet te snel maar ook niet te langzaam te doen, hou de juiste tempo in voor alle oefeningen (zo kan je het ook langer volhouden). Als je pauze neemt hou dan een pauze van 10 seconden (maximaal 15 sec.) en drink veel water, veel water drinken is belangrijk tijdens deze oefeningen omdat je veel zweet.